I. Úvodné ustanovenia
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti medzi poskytovateľom služieb, ktorým je Delphia s.r.o., so sídlom Búdkova cesta 3, Bratislava 811 04, IČO: 44 505 736, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 62554/B (ďalej len „Poskytovateľ“) a klientom pri poskytovaní služieb uvedených v čl. II VOP.
- Klientom je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá navštívi stránku a zakúpi si poskytnutie služby uvedenej v čl. II VOP. V zmysle ust. § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, je spotrebiteľom fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
- Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (ďalej len „SOI“), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07
- Poskytovateľ poskytuje klientom zákaznícku podporu na tel. čísle +421 948158158 každý pracovný deň od 08.00 hod do 17.00 hod., tak isto prostredníctvom e-mailu delphia@delphia.sk.
II. Služby a rozsah poskytovaných služieb
- Poskytovateľ je prevádzkovateľom internetovej stránky sk (ďalej len „internetová stránka“), prostredníctvom ktorej poskytuje služby.
- Poskytovateľ prostredníctvom internetovej stránky ponúka klientom službu energetická štúdia pre plán obnovy(ďalej len „energetická štúdia“).
- Energetická štúdia predstavuje výslednú správu z posudzovania energetickej hospodárnosti budovy, na základe technických parametrov budovy poskytnutých klientom prostredníctvom elektronického formulára zverejneného na internetovej stránke, ktorá obsahuje orientačné informácie a odporúčania týkajúce sa aktuálnej energetickej hospodárnosti budovy, možnosti zefektívnenia energetickej hospodárnosti budovy, predpokladanú úsporu energie po zrealizovaní odporúčaných opatrení na zlepšenie energetickej hospodárnosti budovy a výpočet nákladov na zrealizovanie odporúčaných opatrení na zlepšenie energetickej hospodárnosti budovy.
- Poskytovateľ uvádza, že presnosť výsledku energetickej štúdie závisí od správnosti Klientom zadaných technických parametrov budovy, ktorej energetická hospodárnosť sa má posudzovať.
- Akékoľvek informácie uvedené v energetickej štúdií slúžia výlučne na informatívny účel a tieto informácie nemôžu byť použité na komerčné alebo úradné účely a tak isto nie sú použiteľné pre právne úkony.
III. Zmluva o poskytnutí služby
- Zmluvný vzťah medzi Poskytovateľom a Klientom vzniká na základe vopred elektronicky (prostredníctvom elektronického formulára na internetovej stránke) zadanej objednávky zo strany Klienta a následným zaplatením ceny za poskytnutie služby uvedenej v čl. IV týchto VOP.
- Na základe uzatvoreného právneho vzťahu je Poskytovateľ povinný poskytnúť Klientovi službu – energetická štúdia a to v lehote do 24 hodín po vykonaní platby a v súlade s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami. Poskytovateľ poskytne Klientovi službu – energetická štúdia v pdf. verzii na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke požadovanej služby. Cez túto správu si bude môcť klient stiahnuť energetickú štúdiu.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy, pričom vyjadrenie súhlasu s týmito obchodnými podmienkami ešte pred zaplatením ceny za poskytnutie služby je nevyhnutným predpokladom na uzatvorenie zmluvy.
- Poskytovateľ sprístupňuje údaje o objekte a o energetickej hospodárnosti budovy na základe formulára, ktorý klient slobodne vyplní a odošle poskytovateľovi na spracovanie energetickej štúdie.
- Poskytovateľ ma právo odmietnuť poskytnutie služby Klientovi do 24 hodin od zadania objednávky, a to aj bez udania dôvodu.
IV. Cena za poskytnuté služby
- Cena za poskytnutie služby – energetická štúdia predstavuje sumu 39,-Eur (slovom tridsaťdeväť eur).
- Cena za poskytnutie služby uvedená v bode 4.6. je konečná a k tejto cene nebude poskytovateľ prirátavať žiadne poplatky.
V. Platby
- Klient zaplatí poskytovateľovi cenu za poskytnutú službu:
- platobnou kartou – po vytvorení objednávky a kliknutí na Objednať s povinnosťou platby bude klient presmerovaný na bezpečnú platobnú bránu ComGate Payments, a.s., kde zadá potrebné údaje zo svojej karty. Pokiaľ je platba autorizovaná, platba prebehne okamžite. Platba je možná kartami VISA a Mastercard
- on-line cez internet banking – po vytvorení objednávky klient zaplatí prostredníctvom bezpečnej platobnej brány ComGate Payments, a.s. cez internetové bankovníctvo väčšiny slovenských bánk. Klient si vyberie si platobné tlačidlo svojej banky a to ho presmeruje do internet bankingu alebo mobilnej aplikácie (predpokladom je, že klient má aktivovaný internet banking ku svojmu bankovému účtu). Po prihlásení si klient skontroluje údaje, ktoré sú už vopred automaticky vyplnené z objednávky. Po kontrole údajov klient jednoducho odošle platbu. Tento spôsob platby môže klient využiť, ak má svoj účet vedený v niektorej z týchto bánk: Slovenská sporiteľňa, VÚB alebo Tatra Banka.
-
Prevádzkovateľom bezpečnej platobnej brány je:
ComGate Payments, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel: +420 228 224 267
- Po vykonaní platby Poskytovateľ zašle Klientovi na e-mail uvedený v objednávke požadovanej služby potvrdenie o platbe, v ktorom uvedie svoje identifikačné údaje, identifikáciu klienta, identifikačné číslo objednávky, dátum a čas uskutočnenia objednávky, názov zaplatenej služby (energetická štúdia), množstvo, jednotkovú cenu a celkovú cenu objednanej služby.
- Poskytovateľ zašle Klientovi na e-mail uvedený v objednávke požadovanej služby faktúru, v ktorej uvedie svoje identifikačné údaje, identifikačné číslo objednávky, dátum a čas uskutočnenia objednávky, názov zaplatenej služby (energetická štúdia), množstvo, jednotkovú cenu a celkovú cenu objednanej služby.
- V prípade, ak klient bude chcieť kontaktovať Poskytovateľa, po odoslaní objednávky, môže využiť zákaznícku podporu uvedenú v čl. I. týchto VOP.
VI. Reklamácie
- Klient je oprávnený podať Poskytovateľovi reklamáciu elektronicky na e-mail: info@delphia.sk, osobne alebo doporučenou poštou na adresu sídla Poskytovateľa, a to bezodkladne, a to najmä v súvislosti s tým, ak Poskytovateľ neposkytne klientovi zaplatenú službu po tom, čo klient zaplatil za službu – energetická štúdia a služba bude nedostupná, a zároveň Poskytovateľ klientovi vopred neoznámil, že služba nebude dostupná z technických dôvodov a na aký dlhý čas, ani nedošlo k odmietnutiu poskytnutia služby podľa bodu 3.5 VOP. V prípade uplatnenia reklamácie Poskytovateľ vydá klientovi potvrdenie o prijatí reklamácie.
- Poskytovateľ je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní od prijatia reklamácie, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa prijatia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví poskytovateľ reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní od prijatia reklamácie. Výsledkom reklamačného konania môže byť odmietnutie reklamácie, dodatočné poskytnutie služby alebo vrátenie zaplatených finančných prostriedkov Klientovi. V prípade, ak klient oznámi Poskytovateľovi, že nemá záujem na poskytnutí služby, a Poskytovateľ uzná reklamáciu za oprávnenú, Poskytovateľ vráti klientovi bez akéhokoľvek poplatku finančné prostriedky vo výške ceny, ktorú klient zaplatil za poskytnutie reklamovanej služby, a to najneskôr do 7 kalendárnych dní od vybavenia reklamácie. V prípade, ak výsledkom reklamačného konania bude dodatočné sprístupnenie služby klientovi, Poskytovateľ túto službu poskytne klientovi okamžite po vybavení reklamácie.
- Doklad o vybavení reklamácie zasiela Poskytovateľ klientovi na jeho e-mail uvedený pri objednávke služby, okrem prípadu, ak by klient výslovne oznámil Poskytovateľovi, že žiada zaslať doklad o vybavení reklamácie na ním uvedenú e-mail adresu.
- Poskytovateľ je oprávnený reklamáciu zamietnuť, iba ak by zistil, že (i) klientovi bola zaplatená služba riadne poskytnutá, (ii) Poskytovateľ informoval klienta, že službu nebude možné využiť z technických dôvodov v určitom časovom horizonte, (iii) ak klientovi výjdu vypočítané výsledky , že nespĺňa požadovanú úsporu na primárnej energii po realizácii náprav, (iiii) na strane Poskytovateľa nedošlo k žiadnemu technickému zlyhaniu, (iv) poskytnutie služby bolo odmietnuté podľa bodu 5.3 týchto VOP.
- V prípade, ak Poskytovateľ nevybaví reklamáciu v lehote uvedenej v týchto všeobecných obchodných podmienkach, Klient je oprávnený od tejto zmluvy odstúpiť , a to elektronicky na e-mail: info@delphia.sk, spôsobom uvedeným v čl. VII. týchto všeobecných obchodných podmienok.
- Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle ust. § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (soi.sk ) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky ( Zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov ), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
VII. Odstúpenie od zmluvy
- Okrem prípadu uvedeného v čl. VI. bod 5 týchto VOP a s výnimkou prípadov uvedených v bode 7.3 týchto VOP spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od zaplatenia ceny za poskytnutie služby, a to aj bez uvedenia dôvodu, a to elektronicky na e-mail: info@delphia.sk. Lehota sa považuje za zachovanú aj v tom prípade, ak v posledný deň lehoty klient zaslal odstúpenie od zmluvy na vyššie uvedený e-mail Poskytovateľa.
- V odstúpení musí byť uvedený dátum, meno (resp. obchodné meno) klienta, adresa trvalého pobytu (resp. sídlo) klienta, ktorý odstupuje od zmluvy s nasledovným textom: „týmto odstupujem od zmluvy o poskytnutí služby, ktorú som si zaplatil u Poskytovateľa dňa ..............“. Poskytovateľ akceptuje aj akýkoľvek iný prejav, z ktorého bude jednoznačná vôľa klienta odstúpiť od zmluvy. Klient, ktorý je fyzickou osobou, je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj tak, že zašle na hore uvedenú e-mailovú adresu Poskytovateľa vyplnený formulár, ktorý klient si môže stiahnuť na internetovej stránke.
- V prípade, ak klient zaplatí cenu za službu podľa týchto VOP a po tomto zaplatení úplne využije službu, ktorú zaplatil, platí, že Poskytovateľ poskytol túto službu klientovi s jeho výslovným súhlasom. Poskytovateľ klienta poučuje, že vyjadrením tohto súhlasu, klient stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu zaplatenej služby.
- Ustanovenia tohto článku týchto VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
VIII. Cookies
- Internetová stránka využíva tzv. cookies. Sú to malé textové súbory, ktoré sa na počítači dotknutej osoby ukladajú do špeciálnej schránky prehliadača. Delphia pomocou cookies skúma účinnosť Internetovej stránky. Cookies vo všeobecnosti nemajú žiadne informácie slúžiace na identifikáciu jednotlivých osôb, ale namiesto toho sa používajú na identifikáciu prehliadača na konkrétnom zariadení. Cookies môžu byť dočasné alebo trvalé, ktoré zostanú v zariadení Návštevníka aj po zatvorení prehliadača po dobu uvedenú v cookie.
IX. Spracovanie a ochrana osobných údajov
- Osobné údaje spracúva Poskytovateľ za účelom realizácie zadanej objednávky. Poskytnuté osobné údaje budú uložené v databáze správcu a budú použité na riadne vykonanie služby a ďalšieho poradenstva.
- Osobné údaje budú Predávajúcim archivované 3 roky.
- Ďalšie vysvetlenia týkajúce sa ochrany osobných údajov sú uvedené v „Ochrana osobných údajov“ dostupnej na webstránke: www.delphia.sk
- Svoj súhlas môže Klient kedykoľvek odvolať prostredníctvom emailu: ochranaou@delphia.sk, alebo zaslaním požiadavky na adresu prevádzkovateľa. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním.
X. Záverečné ustanovenia
- Klient bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito VOP oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a súhlasí s nimi.
- Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým zákona č. 40/1964 Zb.; zákona č. 250/2007 Z. z., zákona č. 102/2014 Z. z., zákona č. 122/2013 Z. z., zákona č. 22/2004 Z. z. ako aj zákona č. 513/1991 Z. z. – pre právnické osoby a fyzické osoby podnikateľov.
Platné od 23.11.2022